Pages/halaman kat blog ni

Thursday, August 18, 2011

Reban ayam jadi tempat stok!!


ANGGOTA PGM memeriksa mercun dan bunga api bernilai RM25,000 yang  ditemui dalam reban ayam di sebuah rumah di Ayer Tawar.
kenape tajuk entri ni lain semacam??...sebenarnya entri ni tentang mercun. Mercun memang tak boleh dipisahkan dengan RaYA..kan. ok lah..

Reban ayam jadi tempat stok!!
 Tindakan seorang peniaga menyimpan mercun dalam reban ayam di belakang rumahnya di Ayer Tawar, dekat sini bagi mengelak bahan itu dirampas tidak berjaya apabila dapat dihidu oleh Pasukan Gerakan Marin (PGM) Perak dalam satu serbuan, petang kelmarin. 

Pelbagai jenis mercun dan bunga api bernilai RM25,000 itu ditemui PGM Perak berada dalam reban berkenaan selepas melakukan pemeriksaan di premis peniaga terbabit dalam Ops Cegah Jenayah Octupus Musim Perayaan Zon Perak di Sitiawan.



Dalam keadaan sekarang ni, bila dah diharamkan, budak-budak mulalah beli mercun sorok-sorok, main tanpa pengawasan ibu bapa dan mula nak jadi kreatif tengan membuat pelbagai modifikasi pada mercun tu. Lepas tu nanti bermacam-macam kes timbul la berikutan kreativiti melampau budak-budak ni. Lagipun, manusia ni kan suka melakukan benda terlarang. Itu lumrah. Lagi terlarang benda yang dia nak buat tu, lagi menjadi-jadi diorang nak buat.


         
mercun paling 'famous' di aidilfitri...              



inilah mercun yg paling x berapa bahaya, tapi mudah didpti kat kedai2...(carilah sndiri)



arghhh. . . tak nak main mercun, saya nak raye..!!!!

No comments: